Här ska jag jobba!

Jag har sett både positiva och negativa saker med olika förskolor när jag gått runt som vikarie. Om jag fick bestämma skulle jag skapa världens bästa förskola.

Dröm Förskolan:

* Det skall finnas färg, mycket med glada färger. Teckningar och pyssel skall dekorera väggarna.
* Leksaker ska det finnas gott om! Tomma hyllor och lådor är ett NEJ.
* Att ha teman i de olika rummen är alltid kul! Dekorera med djungeldjur och mysiga kuddar i en liten hörna eller ge sagofigurerna liv i sagorummet.
* Köp eller sy era alldeles egna maskerad dräkter! Prinsessor, riddare eller varför inte en brandman eller Pippi Långstrump!?
* Plantera vackra blommor eller ätbara ting med era barn! Visa dem vad ett litet frö kan bli!

Några men väldigt viktiga punkter jag tycker ska finnas på en förskola.

En reaktion på ”Här ska jag jobba!

  1. Är fördel att vara på olika förskolor man lär sig så myckt avv det och man märker i regel ganska fort hur man vill jobba och inte vill jbba 🙂 Själv vikarierat och praktiserat på olika slags förskolor och vet precis vilken typ jag gillar och vart jag skulle placera barn om jag hade barn 🙂

    Gilla

Lämna en kommentar